Girona

El PSC de Girona demana millores en mobilitat a la ciutat

  • PSC GIRONA
  • Actualitzat:
  • Creat:

Els socialistes volen que la Girocleta tingui més protagonisme i demanen parades als campus de Montilivi, campus del Barri Vell de la UdG i al Parc Científic i Tecnològic

La mobilitat a Girona és dolenta, considera el PSC de Girona i, per això, creuen que és necessari prioritzar el transport públic, desestancar la Girocleta, complir el compromís de 2011 de crear pàrquings dissuasius, engrandir el centre com a espai únicament per a vianants i repensar la xarxa de carrils bici, a més a més, de connectar-la com a circuit complet.

“A finals del mes vinent el Pla de Mobilitat actual s’haurà acabat. I ho farà no només amb moltes de les actuacions pendents, sinó també sense tenir el nou pla preparat per quan tocava”, ha explicat el regidor socialista Joan Antoni Balbín. El nou Pla de Mobilitat serà d’àmbit d’àrea urbana, supramunicipal, i no es posarà en marxa segons les previsions fins al 2023. Els socialistes lamenten aquesta nova tardança i demanen acabar algunes de les accions del Pla de Mobilitat vigent i fer efectius tant els compromisos pendents com els acords de gran consens sobre mobilitat a Girona.

“Hem d’abordar temes tan importants com la reformulació i la freqüència d’algunes línies de bus, l’expansió de la Girocleta, la creació de nova xarxa de carrils bici a la ciutat en detriment del cotxe i la implementació urgent de diversos pàrquings dissuasius al perímetre de la ciutat”, ha explicat Balbín. Aquest projecte presentat per al grup socialista vol que el centre sigui únicament per a vianants i que les persones hi puguin arribar tant amb transport públic de bus com amb Girocleta. “I tot això sense repetir el nyap de Carrer de la Creu que dia rere dia porta més problemes i molèsties als veïns i als conductors que no pas n’hi havia abans” ha afegit Balbín.

Per altra banda el regidor, Jordi Calvet ha explicat que “les grans ciutats europees han apostat decididament per la mobilitat en bicicleta en el seu nucli urbà. En aquestes urbs, la prioritat ha estat connectar els centres on es concentren els joves, principals usuaris d’aquest mitjà de transport, amb el conjunt de la ciutat. A Girona, incomprensiblement no tenim parada de Girocleta ni al Campus de Montilivi, ni al Campus del Barri Vell, ni al Parc Científic i Tecnològic, on hi ha evidents problemes d’aparcament. La Universitat i el col·lectiu estudiantil són els primers que ho reclamen de manera persistent”, ha explicat Jordi Calvet, regidor socialista.

“Ens trobem de nou davant un cas de desídia i falta de gestió per part del govern Madrenas, de no fer les coses fins que ens trobem amb el problema ja massa gros. Madrenas hauria almenys de ser sensible a les demandes ciutadanes, com aquesta, i fer-hi quelcom” ha afegit Calvet. “Madrenas ha estat incapaç de liderar la promoció econòmica de la ciutat o ha estat ineficient a l’hora d’executar els pressupostos ja aprovats i és evident que en mobilitat tampoc no s’han fet les coses millor. En resum, ha portat una paràlisi inaudita i mai viscuda al govern municipal de la nostra ciutat”, ha conclòs Calvet.